Overhalla kommune har som målsetting å øke bruk av digital post både hos ansatte og innbyggere. Overhalla kommune har som målsetting å øke bruk av digital post både hos ansatte og innbyggere. Det sendes i dag digital post fra kommunens sak/arkivsystem samt vårt barnehage- og skolesystem. 

Dette får du med en digital postkasse:

  • Digital post er tryggere enn e-post og brev. Du bruker sikker innlogging når du skal lese posten din - og den er kun tilgjengelig for deg.
  • Du får samlet posten din på ett sted, så lenge du har behov for den.
  • Digital postkasse er gratis og enkelt å opprette og bruke.
  • Med en digital postkasse bidrar du til at det offentlige kan bruke fellesskapets penger på andre ting enn porto, papir og transport samtidig som du er med å spare miljøet.
  • Her kan du se hvordan du oppretter digital postkasse
     

Se video om hvorfor vi går over til digital post:

Artikkelen fortsetter under video.

Hvis du velger å ikke skaffe deg digital postkasse, vil brevene etter hvert bli utsendt til din postadresse. Det vil ta noen ekstra dager å få tilsendt brev fra kommunen enn tidligere.

Mer informasjon om digitalisering i kommunen.